Tutaj powinien być opis

CodeWeek 2025

Jak co roku w październiku dołączyliśmy do mapy wydarzeń Europejskiego Tygodnia Kodowania 👨🏼‍💻 CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych eventów związanych z programowaniem. W tych dniach w szczególny sposób na różnych zajęciach promowaliśmy programowanie i umiejętności cyfrowe wśród naszych uczniów👨🏼‍🎓 Każda grupa wiekowa miała okazję rozwijać swoje umiejętności logicznego myślenia, planowania oraz współpracy poprzez zabawę z kodowaniem.

🐝 Przedszkole – „Małe Pszczółki, wielkie kody”

Najmłodsi uczniowie podczas zajęć uczyli się podstaw kodowania poprzez zabawę z robotami pszczółkami BeeBot planując ich trasę

🐞 Klasa I –  Zakodowana biedronka

Uczniowie kodowali rysunek biedronki wypełniając kolorami odpowiednie kwadraciki zgodnie ze wskazanym wzorem

🎨 Klasa II – „Co na obrazku?”

Drugoklasiści tworzyli kolorowe obrazki, wypełniając odpowiednie pola zgodnie z przypisanym kodem

✏️Klasa III – Pan Ołówek (idź prosto, idź na skos)

Uczniowie programowali trasę Pana Ołówka przy pomocy strzałek kierunkowych. Następnie rozkodowywali litery, które – poruszając się zgodnie z kierunkiem strzałek – pozwalały im ułożyć ukryte hasło

Wszystkie zajęcia rozwijały spostrzegawczość, ciekawość oraz kreatywność, a jednocześnie dawały uczniom wiele radości z odkrywania ukrytych wzorów

Klasa IV – „Zakodowana matematyka” i „Kod meteorologii na lekcji przyrody” 🌦️ 

Uczniowie klasy czwartej uczestniczyli w nietypowej lekcji powtórzeniowej z matematyki, podczas której utrwalali wiadomości z działu: „Liczby i działania” rozkodowując dobrymi wynikami obrazek ukryty na planszy. Na lekcji przyrody natomiast rozszyfrowywali warunki pogodowe z zakodowanych raportów, a następnie sami przedstawiali w formie kodu wybrane przez siebie zjawiska atmosferyczne

 Klasa V – „Kodowanie na matematyce”

Na zajęciach utrwalano własności liczb naturalnych poprzez rozkodowywanie wyników działań ukrytych na planszy

🌍 Klasa VI „Kodowanie na językach”

Uczniowie na lekcji języka angielskiego powtarzali materiał gramatyczno-leksykalny w formie zadań opartych na kodowaniu a na zajęciach języka niemieckiego kodowali z wykorzystaniem Quizizz łącząc naukę słownictwa z dobrą zabawą

Klasa VII - „Korelacja międzyprzedmiotowa”

Klasa VII tworzyła krzyżówkę z hasłem CODEWEEK,  kodowała i rozkodowywała poznane pojęcia z fizyki używając zakodowanego alfabetu w formie działań matematycznych

🏛️Klasa VIII Kodowanie mapy Europy

Kodowanie mapy Europy na historii polegało na odgadywaniu przez uczniów nazw  wskazanych krajów europejskich i ich stolic

Tydzień Kodowania w naszej szkole był niezwykłą okazją, by przekonać się, że kodowanie to nie tylko informatyka, ale sposób rozwijania logicznego myślenia, kreatywności i współpracy nawet bez użycia narzędzi IT. Uczniowie poprzez zabawę doskonalili umiejętność planowania, przewidywania i rozwiązywania problemów, a nauczyciele mieli okazję odkryć nowe, angażujące metody pracy, które z pewnością zaprocentują w dalszej nauce.

Udało się nam zorganizować aż 11 aktywności i mamy nadzieję, że dzięki tym wydarzeniom przyczynimy się do zdobycia przez Polskę jak najwyższego miejsca w CodeWeek 2025🏆