CodeWeek 2025
Jak co roku w październiku dołączyliśmy do mapy wydarzeń Europejskiego Tygodnia Kodowania 👨🏼💻 CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych eventów związanych z programowaniem. W tych dniach w szczególny sposób na różnych zajęciach promowaliśmy programowanie i umiejętności cyfrowe wśród naszych uczniów👨🏼🎓 Każda grupa wiekowa miała okazję rozwijać swoje umiejętności logicznego myślenia, planowania oraz współpracy poprzez zabawę z kodowaniem.
🐝 Przedszkole – „Małe Pszczółki, wielkie kody”
Najmłodsi uczniowie podczas zajęć uczyli się podstaw kodowania poprzez zabawę z robotami pszczółkami BeeBot planując ich trasę
🐞 Klasa I – Zakodowana biedronka
Uczniowie kodowali rysunek biedronki wypełniając kolorami odpowiednie kwadraciki zgodnie ze wskazanym wzorem
🎨 Klasa II – „Co na obrazku?”
Drugoklasiści tworzyli kolorowe obrazki, wypełniając odpowiednie pola zgodnie z przypisanym kodem
✏️Klasa III – Pan Ołówek (idź prosto, idź na skos)
Uczniowie programowali trasę Pana Ołówka przy pomocy strzałek kierunkowych. Następnie rozkodowywali litery, które – poruszając się zgodnie z kierunkiem strzałek – pozwalały im ułożyć ukryte hasło
Wszystkie zajęcia rozwijały spostrzegawczość, ciekawość oraz kreatywność, a jednocześnie dawały uczniom wiele radości z odkrywania ukrytych wzorów
Klasa IV – ➗ „Zakodowana matematyka” i „Kod meteorologii na lekcji przyrody” 🌦️
Uczniowie klasy czwartej uczestniczyli w nietypowej lekcji powtórzeniowej z matematyki, podczas której utrwalali wiadomości z działu: „Liczby i działania” rozkodowując dobrymi wynikami obrazek ukryty na planszy. Na lekcji przyrody natomiast rozszyfrowywali warunki pogodowe z zakodowanych raportów, a następnie sami przedstawiali w formie kodu wybrane przez siebie zjawiska atmosferyczne
➗ Klasa V – „Kodowanie na matematyce”
Na zajęciach utrwalano własności liczb naturalnych poprzez rozkodowywanie wyników działań ukrytych na planszy
🌍 Klasa VI „Kodowanie na językach”
Uczniowie na lekcji języka angielskiego powtarzali materiał gramatyczno-leksykalny w formie zadań opartych na kodowaniu a na zajęciach języka niemieckiego kodowali z wykorzystaniem Quizizz łącząc naukę słownictwa z dobrą zabawą
Klasa VII - „Korelacja międzyprzedmiotowa”
Klasa VII tworzyła krzyżówkę z hasłem CODEWEEK, kodowała i rozkodowywała poznane pojęcia z fizyki używając zakodowanego alfabetu w formie działań matematycznych
🏛️Klasa VIII Kodowanie mapy Europy
Kodowanie mapy Europy na historii polegało na odgadywaniu przez uczniów nazw wskazanych krajów europejskich i ich stolic
Tydzień Kodowania w naszej szkole był niezwykłą okazją, by przekonać się, że kodowanie to nie tylko informatyka, ale sposób rozwijania logicznego myślenia, kreatywności i współpracy nawet bez użycia narzędzi IT. Uczniowie poprzez zabawę doskonalili umiejętność planowania, przewidywania i rozwiązywania problemów, a nauczyciele mieli okazję odkryć nowe, angażujące metody pracy, które z pewnością zaprocentują w dalszej nauce.
Udało się nam zorganizować aż 11 aktywności i mamy nadzieję, że dzięki tym wydarzeniom przyczynimy się do zdobycia przez Polskę jak najwyższego miejsca w CodeWeek 2025🏆